Publieksprijs Musical Awards voor Mamma Mia!, The Lion King of Soldaat van Oranje Tweede stemronde opent op 14 januari
De eerste stemronde van de Publieksprijs voor de Musical Awards 2019 zit er op. Sinds midden november kon het publiek stemmen op vijfentwintig musicals. De drie musicals met de meeste stemmen gaan nu in de tweede ronde uitmaken welke voorstelling dit jaar de Publieksprijs gaat winnen. De organisatie heeft bekend gemaakt dat de top drie bestaat uit Mamma Mia!, The Lion King en Soldaat van Oranje.
Van 7 t/m 23 januari 2019 kan er alleen nog gestemd worden op de 3 finalisten. Dat zijn de musicals die in de voorronde de meeste stemmen hebben behaald. Deze 3 musicals behouden hun behaalde stemmen uit ronde 1. Iedereen die in de voorronde heeft gestemd, mag in de finaleronde nogmaals stemmen.
Er kan in de finaleronde via deze website gestemd worden tot 23 januari 2019 om 19:00 uur. Tijdens de live-uitzending van het Musical Awards Gala op 23 januari 2019 (in het RAI Theater in Amsterdam) kan er vervolgens alleen nog via SMS en een telefoonnummer gestemd worden (de nummers worden op TV getoond). Je kan maar één keer stemmen per telefoonnummer. Tijdens de live-uitzending sluiten de lijnen en worden de stemmen door de notaris gecontroleerd. Vervolgens wordt de winnaar van de AD Publieksprijs live op TV bekend gemaakt. Dit is de finalist die alles bij elkaar opgeteld (stemronde 1 + finaleronde + SMS-stemmen + telefoonstemmen) de meeste stemmen van het Nederlands publiek heeft gekregen.
Stemmers maken met hun stem kans op de hoofdprijs: Twee tickets voor ieder van deze 14 musicals in 2019: Aladdin, All Stars de musical, Soof de musical, The Bridges of Madison County, Evita, Op Hoop van Zegen, Kinky Boots, Soldaat van Oranje – De Musical, Annie, Mamma Mia!, Disney’s The Lion King, Expeditie Eiland, Marvellous en Charley de komische musical.