Produceren, produceren
Alweer de vijfde redactie column voor MusicalJournaal. We zitten nu midden in het nieuwe musical seizoen en dat betekent drukke tijden. Niet alleen met het bezoeken van voorstellingen, maar ook het redactionele werk bij MusicalJournaal kent nu top-tijden.
Sinds de vorige column (12 oktober) hebben we 47 artikelen geplaatst, waarvan 6 recensies (Urinetown, Jeans 20, Homeless, Legally Blonde, Een Leven Zonder Jou en Shoah, a musical), eigen interviews met John Vooijs, Pia Douwes, Albert Verlinde, Joey Schalker, Kim-Lian van de Meij, Charly Luske en Renée van Wegberg, verslag gedaan van (pers)premières van Urinetown en We Will Rock You, zijn we bij de eerste publieke repetitie van “Harem” geweest en hadden we de eerste MusicalJournaal Twitter-actie waarbij het castalbum van Legally Blonde te winnen was. En die verhoogde productie merken we ook in de bezoekersaantallen; in drie maanden tijd zijn de bezoekersaantallen ruim verdubbeld en die stijgende lijn zet zich in november onverminderd voort. Ook krijgen we veel positieve reacties op onze eigen redactionele artikelen, met o.a. vermeldingen op de homepages van M-Lab, Jan Royce Productions en Jeans Company.
Maar dit is geen tijd om op je lauweren te rusten. Niet voor producenten, die met teruglopende bezoekersaantallen lijken te moeten vechten om de gunst van de bezoekers, maar ook niet voor websites als MusicalJournaal. Op het moment van schrijven van deze column hebben we we alweer een nieuw interview, een backstage video-verslag bij één van de grootste producties van dit moment en een nieuwe Twitter-actie in de pen zitten. Bovendien beginnen we al voorzichtig met de voorbereiding op het verslaan van de “Op Zoek Naar Zorro” zoektocht. Daarnaast zullen we blijven doorgaan met het schrijven van recensies en verslagen van nieuwe, maar ook reeds lopende, voorstellingen. Uiteraard staan we open voor nieuwe ideeën en suggesties, voor contact-informatie klik in het menu bovenaan.