1559 Aanmeldingen voor schoolmusical “Voor kids gaat de zon op”
Amsterdam, 13 januari 2011- Een dag na de presentatie van de schoolmusical Voor kids gaat de zon op heeft War Child 1559 aanmeldingen binnen. De organisatie is verschrikkelijk blij met de enorme belangstelling. Gisteren lanceerden Marco Borsato en Albert Verlinde in Koninklijk Theater Carre de musical, bedoeld voor leerlingen van groep 8. Via de speciale website www.warchildschoolmusical.nl kunnen scholen zich aanmelden. Omdat het project 100% gesponsord tot stand is gekomen, is de musical gratis beschikbaar voor hen.
In ‘Voor kids gaat de zon op’ komen de leerlingen van een groep 8 in een levensechte computergame over oorlog terecht. Vinden ze een manier om terug te komen? Duidelijk wordt dat oorlogskinderen ook muziek willen maken, willen dansen, tekenen en sporten. Door samen te lachen, voelen alle kinderen zich weer goed. Scenarioschrijver Dick van den Heuvel schreef het script, Mark Kuijpers componeerde de muziek. ‘Voor kids gaat de zon op’ is niet alleen een vrolijke musical, maar ook een leerzame. De musical is voor War Child een middel om op een aansprekende manier kinderen bewust te maken van wat er met hun leeftijdsgenootjes gebeurt als ze opgroeien in oorlog.
Aanmelden
Via de website ww.warchildschoolmusical.nl kunnen leerkrachten zich aanmelden voor de musical. Per email ontvangen ze het script en de lerarenhandleiding, per post een pakket met een CD en een musicalboekje voor de leerlingen. Op de website staan ook allerlei tips en trucs van BN’ers en theatermakers om van de uitvoering van de musical een succes te maken. Zo geven Jetske van den Elsen, Hannah Verboom en Talisia Misiedjan online acteertips en –trucs en vertellen regisseurs, decorbouwers en kostuumontwerpers over hun werk in het theater.
Gratis
Dankzij de bijdragen van vele sponsoren en vrijwilligers is de musical volledig gesponsord gerealiseerd en gratis beschikbaar voor scholen. Zo krijgt iedere klas die dat wil de kans om de musical op te voeren. War Child is de volgende partijen zeer erkentelijk voor hun (financiële) hulp: De Zwaluwhoeve, V&V Entertainment, Ricoh, Royal Promotions, Built For Comfort Communications, Thanz Communicatie, Studio Arnold Muhren, Prima Media Group, Partou en Koninklijk Theater Carré.
War Child
War Child is een onafhankelijke hulporganisatie die zich inzet voor een vreedzame toekomst voor oorlogskinderen. Met een creatieve aanpak biedt de organisatie psychosociale hulpverlening, onderwijs en bescherming aan kinderen in (voormalige) conflictgebieden.